Speyeri kirándulás és Technical Museum

Régóta nem voltunk kirándulni a kollégákkal. A mostani kezdeményezés is a Lévai családtól származott. Ők vállalták a szállásfoglalást, én pedig az oda és vissza út szervezését. András pedig vállalta, hogy fel fog kelni időben. :-) Egy elég kemény és fárasztó hét útán indultunk neki az útnak, a 7:50 perckor induló vonattal.

Az út

speyer_ut

A korai indulás miatt az odaút nagyon kellemes volt. Ember szinte sehol, és minden pontosan érkezett és indult. Mindenki fáradt volt és kicsit szkeptikus az úttal kapcsolatban. Mégis az első több napos, ott alvós kaland, plusz első alkalom, hogy András és én közös szobában fogunk aludni. Erre csak rátettem, hogy hetek óta stresszeltem, hogy vasárnap hétkor kelünk, és megyünk futni.

A fáradtságot és az utazás izgalmait a Zoli által hozott sörökkel próbáltuk csillapítani. Speyerbe érkezésünkre már nem is volt a finom nedűből semmi. Mannheim-ben kellett átszállnunk egy helyi S-banh-ra, ami Speyer-be vitt minket. Érdekes volt látni, ahogy a folyó másik oldalán már egy másik város mondott be a hangos beszélő. Félórás zötykölődés után meg is érkeztünk, és indult az Android vs. Nokia (Microsoft) viadal, hogy kinek a navigációs software fog minket elvezetni a szállásig.

20140817_113115

Visszagondolva kicsi mellékutakon keresztül mentünk, és talán nem a legideálisabb útvonalon, de napsütés mellett reggel 9 órára már a szálláson is voltunk.

Technical Museum

A bejelentkezésünk után egyből a mellettünk lévő Technical Museum-ba indultunk. Egyrészről mert éhesek voltunk, és étterem csak a múzeumon belül volt. Másrészről mert a múzeumban lévő repülők már messziről is hihetetlen látványt jelentettek. Rövid kajálásunk után egyből a legnagyobb Boing típusú repülőt szemeltük ki, amibe fel lehetett menni. Számomra a legnagyobb múzeumi élmény még minidig a müncheni Deutsches Museum, ennek ellenére itt a valós repülőkbe, hajókba, tengeralattjárókba, be lehetett menni! Ilyet még nem láttam.

20140816_112859

Természetesen mindenbe bementünk, felmásztunk, és ezrével készítettük a fényképeket. Nem tudom kiknek volt már szerencséje űrhajókban, vadászgépekben, tengeralattjárókban, és hajókban sétálni. Én sosem gondoltam volna, hogy ehhez egyszer is szerencsém lesz. Eleinte azt hittük ezek épített makettek. Viszont kiderült, hogy nem. MINDEN eredeti volt, és régi leszerelt járművek voltak átalakítva múzeummá. Micsoda ötlet!

Nem meglepő módon leginkább kisgyerekes családok látogatták a helyet. Ezért minden megfogható, beleülhető volt, plusz külön a gyerekeknek megannyi extra dolog is szolgált. Mondanom sem kell, hogy a gyermek lelkem mindet ki is próbálta! :-) Volt a Boing-ről kialakított csúszda, kötélpályák, és persze kis ladik, ami felhúzott a magasba, majd szabadesésben egy medencébe engedett.

A múzeumhoz tartozott még IMAX terem is, ahol természetfilmeket adtak, de mi ezt nem próbáltuk ki. Három órát tölthettünk el a helyen, és egy percre sem unatkoztunk. Csak ajánlani tudom mindenkinek az akkor 14 EURO-ba (felnőtt jegy) kerülő élvezetet.

Speyer

András megérkezésünk óta kérdezgette, hogy tudnék-e itt élni. Persze a vasutállomásból nehéz megmondani, de ahogy telt az idő és egyre többet láttam a városból annál biztosabb voltam benne, hogy: IGEN! Speyer egy kisváros. Ennek ellenére a turisztikai jelentősége miatt nagyon szépen kiépült. Szinte egymást érik a csodálatos parkok, jellegzetes épületek, parkok és üzletek. Ott tartózkodásunk alatt hihetetlen mennyiségű ember volt a városban. Igazi forgatag.

Zur alten Munz

Külön meg szeretném említeni Speyer magyar éttermét. A helyet a belváros forgalmas sétálóutcáján találtuk. Az egy dolog, hogy magyar tulajdonos magyar személyzetet alkalmaz. Az se volt meglepő, hogy volt MAGYAR étel az étlapon, amit a magyar szakács, igazi magyaros ízek szerint készített el. (Bográcsgulyás, Marhapörkölt, Halpaprikás). Az étterem viszont mindig dugig volt. A terasz és a két szint is. Mindkét nap tiszteletünket tettük a helyen, és bátran tudom ajánlani a jó ételeket, és a kellemes magyar kiszolgálást is.

Korngasse 1 a, 67346 Speyer, Rhineland-Palatinate, Germany

Összegzés

Az kirándulás nagyon kellemes volt. Speyer nagyon szép, amit csak külön megkoronázott a fantasztikus Technical Museum, és az i-re csak feltette a pontot a magyar étterem. András azt nyilatkozta, hogy pihentető volt velem egy szobába aludni, de azért nem csinálna rendszer belőle. :-) Annak ellenére, hogy hétkor, amikor én keltem ő is felébredt. Tehát köszönöm a kellemes élményeket, ezt a kirándulást pedig mindenkinek csak ajánlani tudom!