Élete során mindenki szembesül azzal a helyzettel, hogy önéletrajzot kellene készíteni. Vagy mi akarunk pályázni egy nyilvános pozíciót, vagy az embert keresik meg fejvadászok, ismerősök, hogy az a hely csak ránk vár, viszont mindkét esetben szükségünk lesz egy önéletrajzra. Ilyenkor szembesülünk a helyzettel, hogy mit is kellene írni? Milyen formátumban? Kép legyen-e?
A kezdetek
Nekem még megvannak a régi önéletrajzaim, amikor nem volt könnyű írni bármit is. Pályakezdőként mivel tölti meg az ember a lapot? Semmivel. Így viszont miért vennének fel akárkit. Nehéz eset.
Majd ahogy telnek az évek, és sok project-en, technológián és utazáson van túl az ember, már az okoz nehézséget, hogy azt a rengeteg dolgot, hogy említse meg egy önéletrajzba, hogy ne legyen unalmas?
Az önéletrajz általában egy kivonat, egy olyan összegző dokumentum, amin szerepelnek olyan kulcsszavak, amiket a munkáltató gyorsan be tud azonosítani. Viszont évek munkáját, kihívását és kalandját úgy papírra vetni kulcsszavakban, hogy az felkeltse az érdeklődést, és egy személyes interjú-n mégis lehessen beszélni róla perceket, nem könnyű feladat.
Az évek során kialakítottam azt a PDF alapú dokumentumot, ami kisebb-nagyobb megalkuvásokkal, de a legtöbbet mond el rólam. Ennek ellenére mindig zavart, hogy 2012-ben, ahol minden interaktív, dinamikus, multimédiás, én papír alapú dolgokkal szenvedek.
Innováció
Így régóta érlelődik bennem a gondolat, hogy az önéletrajzomat, szakmai előmenetelemet, valamilyen dinamikus Web-es formátumban hozzam létre. Természetesen nem volt illúzióm arról, hogy ezzel kiváltom a tradicionális PDF / papír alapú verziókat. Viszont egy ilyen információ jelenléte szerintem felkeltheti az érdeklődést bizonyos munkáltatóknál, fejvadászoknál.
Sokáig csak az ötlet élt bennem, és nem tudtam dűlőre jutni, hogy milyen formában lehetne ezt jól megvalósítani. Majd jött a Facebook Timeline felülete, később pedig egy csoport aki Timeline témát készítettek a WordPress Bloghoz. Ekkor döbbentem rá, hogy ez az a médium, amiben az én önéletrajzom meg fog elevenedni.
http://cv.xorp.hu
A főoldalon a különböző események, dátum helyen jelennek meg, akár csak a Facebook esetén. Ahol volt értelme bővebben is kifejteni a dolgot, ott lehetőség van az adott elembe belemenni, és akkor többet is meg lehet tudni az ottani eseményről. Tipikusan a munkahelyek, és betöltött feladatkörök ilyenek.
Fent a menüben jelenleg négy menüpont szerepel. Az első a Home, ami erre a kezdő oldalra visz vissza.
Contact
A Contact alá hasznosnak tűnt kigyűjteni a különböző elérhetőségeket.
Projects
A Project menüpontban külön kiemeltem azokat a hosszabb lefolyású terveket, amiben részt vehettem, és hogy a projectnek milyen kitűzött célja volt.
Skills
A Skills menüpontban gyűjtöttem össze a technológiákat, amivel volt dolgom találkozni, illetve dolgozni vele. Próbáltam megfelelő szeparációt alkalmazni, operációs rendszerek, virtualizációs technológiák, és egyéb dolgok között, hogy jobban áttekinthető legyen.
Sokat gondolkoztam, hogy valahogy minden technológia mellé jelezzem, mikor és mennyit foglalkoztam vele. Ez viszont nem könnyű. Így ezt a fajta fejlesztést a későbbiekre hagytam, mire megálmodom hogyan lehetne realisztikus, mégis jól átlátható módon megjeleníteni ezt az információt is.
Összegzés
Tudom, hogy semmi meghökkentőt nem hoztam létre, egyszerűen csak a meglévő információkat csoportosítottam egy webes, dinamikus felületre. Ennek ellenére bízom benne, lesznek olyan személyek, akik látnak fantáziát ebben a kezdeményezésben. Ha esetleg valakinek volt, hasonló kezdeményezése saját önéletrajza kapcsán, és tapasztalatait megosztaná, azt szívesen veszem.