A Battle Nations egy iOS platformon régóta elérhető ingyenes játék. Alapvetően két részből áll. Egyik részében a már ismert FarmVille stílusában kell épületeket építenünk, amikből nyersanyagokat nyerhetünk, és további épületeket és fejlesztéseket hajthatunk végre. Természetesen azért kell építenünk, és fejlesztenünk, hogy hódítsunk. Ehhez pedig katonákra, és különböző járművekre lesz szükségünk, hogy harcot tudjunk vívni. A játék másik szerves része pedig a csatározás. Az ellenfél és mi is tudunk egy megadott táblára különböző képességű harci elemeket feltenni. Majd minden körben az egyik elemmel támadhatunk. Majd az ellenfél jön. Az nyer, aki teljesen meg tudja semmisíteni az ellenséget.

Na, de ne olyan gyorsan. Nézzük csak lépésről lépésre.

Az alap történet

battlenations1

Természetesen itt is van alap történet. Hódítani indulunk, és miután egy nagy harcba nevet szerzünk magunknak a vezetés megbíz minket, hogy egyedül kezdjünk el meghódítani egy területet. Természetesen csapatunkban különböző karakterek lesznek, akiket irányítani nem fogunk tudni, csupán seregünk elérhető tagjaiként vethetőek be csatákban. Illetve a különböző feladatokat, az ő párbeszédjeikből fogjuk megismerni.

Tehát gyarapodnunk kell, bizonyítani, minden felbukkanó ellenséget megsemmisíteni, és bizonyítani a vezérünknek.

Építkezés

A játék alapanyagok és épületek terén iszonyatosan komplex. Senkinek sem kell viszont aggódnia, mert az egész játék végigvezet minket a legeslegelejétől, még több évnyi játék után is. Az egyik legfontosabb erőforrásunk a pénz. Mindenhez alapvetően kell pénz. A pénz alapvető beszerző forrása a lakóépületek. Amennyiben egy épület megtermelt valamilyen erőforrást, az épület felett megjelenik egy kis ikon. Amennyiben rábökünk ezekre a jelekre, abban az esetben tudjuk begyűjteni azt a megtermelt erőforrást. Sajnos magától nem gyűjtődik be semmi. Ezt nekünk kell megtenni időnként, és amennyiben a termelődés nem automatikus, az adott épületnél nekünk kell kiválasztanunk, milyen eszközt, nyersanyagot, vagy harci elemet gyártson.

Tehát a játék unalmas, és visszatérő eleme az épületünk által termelt erőforrás begyűjtése, és új termelésre utasítása. Csak, hogy még unszimpatikusabb legyen, különböző épületek, különböző erőforrásokat különböző idő alatt készít el. Tehát ha azt akarjuk, hogy mindig minden pörögjön, és ne várjon a beavatkozásunkra, akkor legalább fél óránként rá kell néznünk a játékra. Persze akkor se történik semmi ha nem tesszük. Nem fog termelődni új pénz, növény, stb. Ennyi.

battlenations2

Az épületeket több típus szerint tudjuk felosztani. Lakó épületek, harci épületek, gyártó épületek, dekorációk. Ezekben a kategóriákban sok sok épületet találunk. Általában igaz, hogy minden épületnek van egy alap és egy profibb verziója. A profibb verzióért speciális zöld nanopodokkal tudunk fizetni. Ezeket a játék során lehet minimális mennyiségben gyűjteni is, illetve pénzért vásárolhatunk, ezzel megkönnyítve a játékot. A Nanopodok nem csak a jobb épületek megvásárlásához jó. Hiányzó erőforrásokat is kiválthatunk vele, felgyorsíthatjuk a termelést. Csak ha valaki ezzel akarja játszani az ezközt, könnyen felélheti a családi vagyont.

Ahhoz, hogy épületet tudjunk építeni alapvetően három dologról kell gondoskodnunk. Terület, megfelelő pénz, ( pluszban speciális szükséges nyersanyag), illetve hogy a fejlettségünk elérje azt a szintet, hogy az épületet használhassuk.

Nyersanyagok

Ahogy haladunk a játékban, úgy fognak a nyersanyagok és a különböző bányák felbukkanni. Mindent termelnünk kell, ahhoz hogy tudjunk érvényesülni. Fa, olaj, fém, kő. Ezek csak az alap dolgok. Természetesen nem elegendő, hogy megépítjük a bányákat. Olyan begyűjtő központokat is kell építenünk a közelbe, amik a bányákból összehordják a raktárakba a nyersanyagot.

Amennyiben nincs a raktárunkban több hely, a termelés is leáll. Ezért folyamatosan raktárakat kell építenünk, hogy az egyre inkább megnövekedett igényt ki tudjuk szolgálni. A nyersanyagokat csak egy darabig tudjuk direkt mód felhasználni. Amikor fejlettségünk már eléri a felső szinteket, már szükségünk lesz gyárakra, amik ezeket feldolgozzák, és a nyersanyagokból létrejövő, acélt, téglát, deszkát kell hasznosítanunk a fejlettebb eszközökhöz. Fontos kihangsúlyozni, hogy egy épület megépítéséhez csupán a fent említett három dologra van szükség. Ahhoz viszont, hogy funkcióját betöltse és működőképes is legyen, ahhoz embereket kell oda vezényelnünk.

battlenations3

Az emberek számát a lakóépületekkel tudjuk szabályozni. Tehát a lakó épületek adnak pénzt, és a populációt is csak ezek emelik. A rossz hír, hogy nem építhetünk akármennyi lakóépületet. Az túl egyszerű lenne. Minden fejlettségi szinthez meg van adva mennyi lehet a populáció. Tehát csak úgy lehet több emberünk, ezáltal több működő épületünk, ha fejlődünk, és ezáltal engedi a rendszer további lakóépületek felhúzását.

Küldetések

Szerintem már látszik, hogy a Battle Nations milyen komplex. Viszont amikor azt mondom nem kell aggódni, mert a játék mindenre rávezet, akkor tényleg igazat mondok. Folyamatosan küldetéseket fogunk kapni. Persze a küldetés nem csak harc. Termeljünk valamit, építsünk egy bizonyos házat. Menjünk be egy menüpontba. Ezek a küldetések pedig pontosan elővezetik azt, hogy mit mire alapozva kell tennünk a fejlődésünk érdekében. Mikor teljesítünk egy küldetést, mindig kapunk tapasztalat pontokat és egy bizonyos mennyiség elérése után mindig szintet is lépünk. Új szint, nagyobb populációnk lehet, és az új szinthez tartozó épületeket, és elemeket is elérhetjük.

battlenations4

Tehát érdemes nem csak önfejűen azt tenni amit jónak látunk, hanem a küldetések révén fejlődni, és ezek által fejleszteni magunkat.

Harcok

Ahogy mondtam, a játék másik meghatározó része a harc. Elég sűrűn harcolnunk kell, végül is ez egy hódítás. Nekünk is kell támadunk, illetve minket is rendszeresen megtámadnak.

Ilyenkor a sakktáblához hasonlító táblára felkerülnek a mi és az ellenség egységei is. Nagyon jól kell ismerni, hogy melyik elem mit tud. Van amelyik messziről jó, van aki közelről. Van aki nagyot sebez ritkán, de van aki kisebbet, de sűrűbben hasznosítható. A körökre osztott játékmenet miatt nagyon taktikusnak kell lennünk.

battlenations5

A jó hír, hogyha kiiktatják harc közben az egységünket az nem veszik el, hanem kórházba vagy javító garázsba kerül. Ilyenkor idő, és nyersanyag segítségével újra csatarendbe tudjuk őket állítani.

Több platform

A Battle Nations elérhető iOS és OSX platformokra is. Sőt! Amennyiben nem vendégként, hanem regisztrált felhasználóként játszunk (amit akár megtehetünk a játék közben is. Az aktuális játék fog elmentődni a felhasználónkhoz), akkor ott tudjuk folytatni az egyik gépen, ahol a másikon abbahagytuk. Igaz ez iOS és OSX-el is.

Otthon a gép előtt vívom a nagy harcokat, illetve építkezek, de bármikor be tudom gyűjteni a kész nyersanyagokat az iOS eszközöm segítségével.

Összegzés

A Battle Nations egy nagyon komplex és végtelen játék. Annyi dolgot nem tudtam elmondani ebben a rövid cikkben, hogy ha valaki ennek hatására kezd el vele játszani, az megtapasztalja majd mennyi apróság van. Multiplayer, világtérkép, külön egységek külön tapasztalatpontok, külön fejleszthető épületek.

Ami fontos, hogy a játék teljesen ingyenes. Bárki elkezdheti játszani. Viszont ez nem az a játék, amivel az ember leül 2-3 órát játszani, és kiéli magát benne. Minden nap 10-20 perc kell, azt viszont valamennyire rendszeresen. Nem is lehet nagyon vele mit kezdeni 20 perc után, mert valószínűleg várnunk kell a nyersanyagok termelődésére, és az egységek legyártására. Ehhez viszont nem kell hogy a játék menjen. OSX és iOS esetében is figyelmeztetéseket fog küldeni a játék, hogy valami kész van érdemes visszanézni.

Ha valaki az ilyen típusú stratégiai, építős, végtelen játékokat szereti, annak csak ajánlnai tudom.