iFinance Mobile

Anno írtam arról a Mac OS X programról, ami a mai napig segít a költségvetésem vezetésében. Ez az iFinance. Már abban a cikkben is megemlítettem, hogy létezik a programnak egy iOS alkalmazása. Ezt szeretném most részletesebben bemutatni.

Miért kell?

Az átlagos ember lusta, ez tény. A költségvetés vezetéséhez pedig elszántság és akarat is kell. Az, hogy kiadásainkat mindig időben, és megfelelő névvel és összeggel vezessük, sokszor nem kis feladat. Magam példájáról tudom, hogy már pár nap késlekedés után is kicsit összefolyik, hol, mikor, miért, mennyi pénzt is hagytam.

Ezért is jó az iOS alkalmazás. Az iPhone könnyen ott lehet a zsebünkben, és akár a bolti fizetés után, akár az étteremben, vagy kávézóban, gyorsan feljegyezhetjük a kiadásunkat, vagy bevételünket.

Természetesen haza érve szinkronizálhatjuk az iOS eszközünk, és a gépünkön tárolt iFinance adatokat. Az iOS 5-nek köszönhetően akár WIFI-n keresztül is.

Használat

Az iFinance Mobile használata elég egyszerű. Az app indítása után egy hasonló kép fogja a felhasználót fogadni:

A legfelső menüben tudjuk a szinkronizálást elindítani. Az iOS eszközünkön ilyenkor egy semmitmondó kép jelenik csak meg, és a Mac OS X-es iFinance program megfelelő menüjében kell megjelennie ennek az iOS eszköznek, és innen aktiválhatjuk a szinkronizálást.

Bízom benne előbb vagy utóbb erre sem lesz szükség, és iCloud segítségével automatikusan tudnak majd ezen információk szinkronizálódni.

Legalul az alkalmazás apróbb megjelenítéssel kapcsolatos Global Preferences beállításait módosíthatjuk.

Középen pedig megjelennek az elérhető adatbázisok. Ahogy azt már az iFinance programban is megemlítettem, lehetőség van több különböző költségvetési adatbázis külön kezelésére. Például hasznos lehet a magánvállalkozásunk, és a privát költségvetésünket szétválasztani, és külön vezetni azokat.

Amennyiben kiválasztjuk, melyik adatbázist kívánjuk adminisztrálni akkor a fenti képhez hasonló nézetet pillanthatunk meg. A sorok különböző tételeket jelentenek itt is. A színek a kategória besorolást reprezentálja, az összeg pedig, hogy az bevételünk, vagy kiadásunk keletkezett. Az adott sor felett látszik, hogy az a tétel mennyiről, mennyire változtatta az egyenlegünket.

Új tétel hozzáadása is elég egyszerű. Jobb fenti plusz jelre kattintva meg kell adnunk a tétel nevét, összegét, dátumát, és kategóriáját. Természetesen további extra információkat is feljegyezhetünk, de nem kötelező.

iPad?

Természetesen iPad-ra is optimalizálva van a tool. A mérete viszont az iPhone egy inkább kéznél lévő eszköz vásárláskor, mintsem egy iPad.

Az iPad nagyobb felülete miatt azt a kevés grafikont, amit hajlandó megjeleníteni az iOS tool, iPad-en jobban tudjuk élvezni. Ez viszont azt jelenti, hogy az iPhone-ról először a Mac OS X-re kell szinkronizálnunk. Majd Mac OS X-ről iPad-ra. Kicsit körülményes nem?
Ezen is sokat segíthetne az iCloud integráció. Úgy az iPad csak egy eszköz lehetne ahol nézegethetnénk esténként, hogy állunk, iPhonen pedig vezethetnénk az aktuális kiadásokat, minden féle extra szinkronizáció nélkül.

Összegzés

Az iFinance egy egyszerű tool, melyben könnyedén lehet vezetni otthoni költségvetést, és kifejezetten látványos kimutatásokat kezelni. Az iOS verzióban sajnos a kimutatásokból szinte semmi sem elérhető. Arra viszont, hogy bármikor tudjuk feljegyezni a kiadásainkat, bevételeinket, arra tökéletesen megfelelő tool.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük