Már bemutattam a Symantec Veritas Volume Manager és Veritas Cluster Suit termékét is. Mindkettőhöz természetesen a Symantec supportot is nyújt. Minden alkalommal pedig, amikor a egy ticketet / ügyet nyit valaki hozzájuk az első dolog, amit el szoktak kérni az a vxexplorer file-ja.
Ha valaki olvasta a Solaris Explorer cikket, akkor itt valami hasonlóra kell gondolni.
Egészen pontosan egy olyan logfile és minden féle státusz információt gyűjtő toolra, ami a hiba elemzése során hasznos lehet. Viszont gondoljunk bele, a Veritas minden féle platformot támogat, tehát a környezetről is kell információt szerezni.
Így azt tartják, ami a vxexplorer-ben nincs benne, azt a rendszerről nem is érdemes tudni. Tényleg hihetetlen méretű állományok is létrejöhetnek.
Lássuk miből is áll a folyamat.
Először is lépjünk fel a ftp.veritas.com ftp serverre, és töltsük le a vxexplorer legújabb verzióját:
![vxexplorer1](http://blog.xorp.hu/wp-content/uploads/2010/11/vxexplorer1-300x183.jpg)
Ezek után töltsük fel a kiválasztott gépünkre, amiről az információkat kívánjuk összegyűjteni.
![vxexplorer3](http://blog.xorp.hu/wp-content/uploads/2010/11/vxexplorer3-300x79.jpg)
Tömörítsük ki:
# zcat vxexplorer.tar.Z | tar -xf –
![vxexplorer4](http://blog.xorp.hu/wp-content/uploads/2010/11/vxexplorer4-300x89.jpg)
Indítsuk el a scriptet és kezdjünk el felelni a feltett kérdésekre. Először is, mi az eset száma, másodsorban hogy hova hozza létre a kimenetelét:
![vxexplorer5](http://blog.xorp.hu/wp-content/uploads/2010/11/vxexplorer5-300x53.jpg)
Ezekután elindul szépen a script és összegyűjt mindent nekünk egy tömörített állományba.
![vxexplorer6](http://blog.xorp.hu/wp-content/uploads/2010/11/vxexplorer6-300x92.jpg)
Ahogy az a végén is szerepel, már csak fel kell töltenünk a Symantechez ezt a filet, és értesíteni a support csoportot.
![vxexplorer7](http://blog.xorp.hu/wp-content/uploads/2010/11/vxexplorer7-300x71.jpg)
![vxexplorer8](http://blog.xorp.hu/wp-content/uploads/2010/11/vxexplorer8-300x56.jpg)