Xorp Blog Podcast

Távozik a Magyar Apple első embere

Tizenegy év után új szakmai kihívásokat keres, és távozik Emanuele Massimo, az Apple hazai képviseletének ügyvezető igazgatója a vállalat éléről.

massimo

A hivatalos hír így szól: “Feladatait 2008. 03. 01-től az új vezető kinevezéséig Christophe Chastan, az Apple regionális kereskedelmi igazgatója látja el. Emanuele Massimo több mint tizenöt éve dolgozik informatikai területen. A jövőben az így megszerzett tudását és ismereteit más iparágakban, többek között a sport- és divat-iparban fogja kamatoztatni.

Emanuele Massimo 11 éven keresztül vezette a magyarországi Apple kirendeltséget. Igazgatása alatt évről-évre nőtt az Apple termékek általános ismertsége, népszerűsége és forgalma, valamint az Apple értékesítési hálózata. 2005-ben Közép-Európában elsőként Budapesten nyitotta meg kapuit Apple Center, azóta Apple Premium Reseller néven további hat bolttal bővült a kiemelt üzletlánc.”

Persze a hír hallatán, a lelkes Apple felhasználók csak mosolyognak. Egyesek szinte azt kérdezik, hogy “eddig egyáltalán volt Apple hazai képviselet?”, és teljesen jogosan.

A cikk lelkesen kiemeli, hogy milyen nagyot fejlődött ez alatt az idő alatt Magyarországon az almás cég eladási mutatói. Azt viszont nem feszegeti ennek a hivatalos Apple képviseletnek mennyi köze lehet. Ugyanis erősen konvergálna a nullához érzésem szerint. Különösképpen nem kívánok belemenni egy 1-5 éves perbe rágalmazásért és hitelrontásért, így csak bennem felmerülő kérdéseket írnék le, mely szerintem híven tükrözi az elmúlt időszak magyar vonatkozású Apple képviselet munkáját.

    – Miért nem támogatott 2008-ban sem az Apple programokban a magyar nyelv (OSX, iLife, iWork, stb…), miközbe erre több igéretet is kapott már a magyar Mac-es közsség?

    – Miért kellett a hivatalos Magyar Apple képviseletnek először 2006-ban, majd 2007-ben is felbukkanó nem hivatalos non-profit alapon működő Apple honosításokat gyártó csapatot kötelezni arra, hogy hagyjanak fel közösségépítő munkájukkal?

    – Miért lehet az, hogy 2005 óta rendszeresek az Apple termékek szervizelésével kapcsolatos panaszok? Hosszú várakozás, nem megfelelő javítás, szervíznek nem nevezhető helyek, stb…

    – Magyarországon a legdrágább a régióban iPod-ot vásárolni az Artisjus adó megfizetése miatt? Ha igen, miért nem tesz ennek az adónak a kompenzálása érdekében valamit a hivatalos képviselet?

    – A fentebb említett ok mellett, miért vásárol aki csak tehet külföldön Apple termékeket?

    – Miért küzdenek állandó ellátási problémákkal a vidéki és fővárosi kisebb (értsd nem Apple Centerek) viszonteladók?

    – Miért van az, hogy az Emanuele Massimo által is érdekelt Apple Centerek részesülnek elsőként a nagyobb központi raktár készletekből?

    – Miért nem vehető igénybe Magyarországon az AppleCare szolgáltatása vagy legalább vele egyenértékű szolgáltatás? Egy néhány kereskedés magánkezdeményezésből a vásárlástól számított rövid időn belül vállal AppleCare-hez hasonló szolgáltatást, de ez hivatalos szinten miért nem támogatott?

    – A Magyar hivatalos Apple képviselet hogyan támogatott a céggel kapcsolatos, összejöveteleket, találkozókat, egyéb szerveződéseket (például magyar Mac-es találkozók, Mac-es fórumok, Mac-es blogok, Mac-es tv műsorok)? Ha ezt nem tette meg semmilyen formában, miért nem?

    – Az Apple magyar oldala, az www.apple.hu, miért üzemel ilyen minimális magyar tartalommal, mely sok estben tartalmaz pontatlan és elavult információkat is?

    – A hivatalos magyar weboldal üzemeltetését miért nem hajlandó a képviselet kiadni olyan szervezetek számára akik vállalnák az üzemeltetését minőségibb szinten?

    – A magyar képviselet mekkora összeget fordít az Apple termékek hivatalos reklámozására (kifejezetten a termékekre értve és nem bizonyos üzlethálózatokra)?

    – Hogyan próbálja a magyar képviselet elősegíteni az iTunes Music Store Magyarországi bevezetését?

    – A magyar Apple képviselet milyen lépéseket kíván megtenni, hogy hivatalosan is lehessen független iPhone-t is vásárolni Magyarországon a jövőben?

Hirtelen ezek a kérdések derengtek bennem fent, egész biztos van még egy-két igazán érdekes kérdés, ami rávilágítana a hivatalos Apple képviselet eddigi munkájára.

Sajnos a jövőben semmiben nem bízhatunk, legalábbis olyan dologban egész biztosan nem, amit a hivatalos magyar Apple képviselet fog kezdeményezni, vagy megvalósítani.

Ettől függetlenül a legjobbakat kívánom Massimo úrnak, és köszönjük az eddig elért eredményeit.

Categories: Apple, Informatika

Apple.Com visszatekintés » « Új serveren a Xorp Blog Podcast

6 Comments

  1. Teljesen egyetértek az itt leírtakkal.
    A magyar Apple helyzet annyira gáz, hogy na.
    Ahelyett, hogy elfogadnák az összetartó mac-es közösség segítségeit, együttműködnének, inkább kizárják mindenből. Lenne már rég honosítás, rendes terméktámogatás…
    A honlapjuk meg röhej.
    Jelentkeztem még régebben egy állásajánlatukra, webfejlesztői munkakörbe, persze még be sem hívtak.
    Azóta is a kétéves Apple dizájnban tündököl a hivatalos Apple oldal.
    Siralmas.

  2. Az a szomorú, hogy egyáltalán nem biztos, hogy jobb lesz a helyzet ezt követően sem.

  3. Nekem ez a kedvenc sorom:
    “Igazgatása alatt évről-évre nőtt az Apple termékek általános ismertsége, népszerűsége és forgalma, valamint az Apple értékesítési hálózata.”

    Ezt úgy állítják be, mint valami óriási érdem, pedig világpiaci tendencia, és inkább az iPod és az Apple piaci teljesítménye, mint a hazai képviseleté. Gyakorlatilag a nagyanyám is vezethette volna a céget, egyszerűen nem lehetett növekedés nélkül csinálni az elmúlt éveket. A baj az, hogy ennél sokkal jelentősebb növekedéssel is lehetett volna csinálni, de ezt persze igazságtalan lenne felemlegetni ilyen alkalommal.

  4. Ez egy blog, a blogodra pedig azt írhatsz amit akarsz, úgyhogy nyugodtan mehet a durvább szöveg is, hiszen szólásszabadság van, aki meg ezt nem tudja, kinyalhatja a saját hátsóját.

  5. fak. ez ma kőkemény csalódás volt.

  6. Tudom, hogy egy eves a bejegyzes, de megis… Ketsegbeejto, mennyire tul vannak arazva a hazai Apple termekek. Amikor az alu MacBookok/Prok kijottek, otthon hosszu heteket kellett varni (vagy honapokat). Mindezt miert? A magyar billentyukert? Az OS a jo oreg Leopard, szoval meg azt se kellett magyarositani.
    A honlap a bejegyzes ota sem valtozott stilusban. Akarki is az uj fonok, szerintem egesz nap csak a f…. mereszti egy feher PVC butorral telerakott irodaban es penzt szamol.
    Mostanaban pedig szukseg van minden szerviz-jora. A 2GHz feher C2D MacBook-ot kulfoldon haromszor(!) kellett a ‘CrackBook’ problema miatt javitani AppleCare alatt a ket ev soran, amit velem toltott. Ezeket a sorokat a negyedik (!) 2.4GHz-es alu MB-rol irom. Ugyanugy felreallnak a gombok a felso sorban es zajos a proci, zajos a HDD. Vettem egy ‘refurbished’ MB Air-t, az meg tulmelegszik es folyamatosan megy a ventilator benne. Az elso video-felvetelnel kiakadt. Hej, ha valaki normalisan letesztelne ezeket a gepeket, mielott piacra dobjak oket! Kezdek rosszul lenni, hogy minimalista ipari designert es PC alkatreszekert kernek el egy vagyont.

Hozzászólás

Copyright © 2018 Xorp Blog Podcast

Theme by Anders NorenUp ↑

%d blogger ezt szereti: