Ami eladó, azt reklámozni is kell. Nincs ez máshogy a software-kel sem. Legtöbbet talán játékok reklámjaiba lehet belebotlani, de persze szemfülesek láthatnak egyéb software-ket is. Azt viszont kötve hiszem, hogy az olvasóim közül bárki láthatott Solaris 10 reklámot. Pedig volt!

Persze nem felénk, hanem Amerikában, ahol a reklámozás és vásárlói kultúra teljesen más mint Európában, és pláne más mint keleten. Nem kívánok belemenni ennek sem a rossz, sem a jó oldalába. Viszont nem mehetek el szó nélkül a reklám mellett. Ugyanis szerintem sokat elárul arról, hogy mennyi értelme volt. Szerintem semmi.

Egy igazán speciális, nem igazán felhasználóbarát, megannyi új és poweruser feature-t felsorakoztató operációs rendszert, hogy lehet reklámozni a laikus embereknek? Sehogy. Ezért kellett a reklámba, sok népcsoport, persze mind nagyon okosnak tűnnek. Az egészet egy rendezett adatközpont belsejében kell felvenni. A narrátor pedig mély meggyőződéssel soroljon kliséket, amikkel az egyszerű ember is azonosulni tud, ha egy informatikai szolgáltatásra gondol.

Mai szemmel, és kelet európai gyökerekkel, csak mosolyogni tudok rajta. Persze érdemes megnézni, hogy manapság mit lehet találni a Solaris-ról. Saját véleményem szerint az Oracle felvásárlás óta nem igazán sok történt Solaris fronton. Ennek ellenére az Oracle kiadott egy videót, ami büszkén hirdeti az ő Solaris-uk 20 nagyszerű évét. Ez már nem a nagy közönségnek szól. Inkább azoknak az üzemeltetőknek, akik ebben a 20 évben részesei voltak annak a Solaris-nak.