Playboy nyuszik az Interneten – komplett újságok a Világhálón

Tervek szerint októberben indulna az online kiadás, melyhez előfizetői konstrukcióban lehet majd hozzájutni, de a digitális magazin egyes példányait külön-külön is meg lehet majd vásárolni. Ezzel a fél évtizedes múltra visszatekintő újság a mai kor fiatalságát kívánja megcélozni – a 18 és 34 év közötti korosztály ugyanis már inkább az Internethez ragaszkodik, mintsem a papíralapú újságokhoz. Ezt a fogyasztói szokásváltozást természetesen a hirdetők is követik, így a reklámokból élő újság is alkalmazkodik a kialakult helyzethez. A lépés ráadásul segíthet növelni az olvasói létszámot úgy, hogy közben csökkenti a terjesztési költségeket, nyilatkozott a Playboy szóvivője.

A neves újság a San Francisco-i Zinio Systems céget kérte fel az online kiadás beindítására és működtetésére. A vállalat nem kezdő e téren: már több mint 300 másik magazin online megjelenését biztosítja, többek között a Business Weekét és a U.S. News-ét. Egy szoftveren, a Zinio Readeren keresztül válik megnézhetővé az online tartalom, ezt a leendő olvasóknak le kell tölteniük számítógépeikre. Az alkalmazás mind PC-n, mind Mac-es számítógépen működik, és hiperlinkek valamint szöveges keresőmező segítségével biztosítja a navigáció lehetőségét az olvasó számára. Lehetővé teszi másolatok küldését e-mailen keresztül, megvalósítható vele a tartalmak archiválása, és a szövegekre vagy képekre való nagyítás is kivitelezhető (arra inkább nem térnénk most ki, hogy a Playboy képei esetében milyen „területek” lesznek előnyben a zoomolás tekintetében).

Az ízléses erotikát kínáló újság más interaktív funkciókkal is fel szeretné vértezni az online lapot. „Mivel a digitalizált változat lehetővé teszi az interaktív, élő tartalmak alkalmazását, ezért a jövőben valószínűleg megjelenhet ez a funkció.” – közölte egy e-mailes interjú során Lauren Melone, a Playboy szóvivője.

Hátra van még a feketeleves: habár a Zinio a legtöbb partnerével úgy állapodik meg, hogy a nyomtatott média esetében alkalmazott árnál olcsóbban biztosítja az előfizetők számára az online tartalmakat, a Playboy-nál ez nem így lesz. Az erotikus újság ugyanannyiba fog kerülni, mintha valaki az újságosnál venné meg.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük