Frankenstein Kastély Túra

Utoljára a Heidelbergi kirándulásunk során volt részünk egy kis túrában. Dombra fel, erdőn keresztül felmászni valahova, ahonnan pompás kilátás vár ránk. Magamat sosem vallottam egy nagy természet szeretőnek, vagy kicsit is olyannak, aki vágyik az erőnléti edzésekre, mégis valami ott Heidelbergben megváltozott bennem. Szerencsére a frankfurti baráti köröm is így volt ezzel, ezért nekiindult a négy fős csapat, hogy meghódítsa a Frankeinsten Burg-ot.

A kastélyról

A Frankenstein Kastély egy domb tetején található a mostani Darmstadt mellett. A kastély egy magaslaton fekszik és az 1200-as évek közepétől lehet utalásokat találni vele kapcsolatban. A kastélyt rengeteg mítosz és legenda veszi körbe. Vannak történetek amik titkos alkimista kísérletekről szólnak, vannak amik egy sárkányról tesznek említést, de a szellemek és a fiatalság forrása is kapcsolatba lett hozva ezzel az erődítménnyel.

Ami biztos, hogy a Frankenstein Kastély pompás helyen fekszik. Nem csak jó túra elérni a csúcsot, de szemet kápráztató látványban lehet része annak, aki kitekint a régi várfalakról. 2000 óta hivatalosan is lehet a várban polgári esküvőket szervezni (amikor mi voltunk, akkor is volt egy). Ezek mellett egy viszonylag nagy, és teljesen modern étterem várja az éhes vándorokat. Mi egy csodás ebédet töltöttünk el a teraszrészen, végig a kilátásban gyönyörködve.

A Túra

Három srác és egy lány indult neki az útnak. Darmstadt széléhez villamosoztunk, majd az ottani temetőt megkerülve rátértünk az ösvényre, ami felfele vitt. Minden féle elektronikus és papír térképet kezdtünk el használni, viszont azon túl, hogy pici utak vezetnek felfele nem sokat tudtunk. Gyorsan kiderült, hogy rengeteg kis ösvény szeli át a dombot, viszont a legtöbb csak pár arasznyi széles, és hihetetlen meredek. Így megegyeztünk, hogy jobb nekünk, ha a műút kicsit kacskaringós útján sétálunk fel. Habár itt kevesebb volt a természet adta kihívás, nem keseredtünk el. Nagyot kortyoltunk úti italunkból, és fiatal korunk leghíresebb nótáit kezdtük hamisan énekelni.

Videó

Ahogy lenni szokott, most is próbáltam egy rövid videóban összesűríteni az eseményen készült fényképeket. Szerintem mind a négyünknek egy nagyon kellemes és fárasztó nap volt a Frankenstein Kastély kirándulás. Minden esetre köszönöm szépen, hogy részese lehettem ennek a kalandnak is.