Age of Empires II: The Conquerors

Itt bent az irodában az OpenTTD nagy sikerét nem is hittem hogy másik játék felül tudja múlni. Igaz ami igaz, a Transport Tycoonból pont a közvetlen harc, rombolás, és másiknak kárára tevés hiányzott talán kicsit. Ahogy a OpenTTD-t se nagyon ismertem, úgy a mostani Age of Empires szériát se. Na de a fiúk mondták, hogy nincs mese ki kell próbálni. És megint mi lett belőlle? :)

A játék nagyon eltalált. Gazdasági és háborús játék egyaránt. A táj kidolgozottsága, az épületek, az egymásra épülő fejlődések és technikai csodák. Baromi jó hangulata van. Mint multiplayer mint pedig küldetések szintjén is. Minket nagyon le tud kötni. (Persze csak munkaidőn kívül ;) ) Nagyon nem akarok belemenni, mert szerintem valaki vagy ismeri vagy nem, és lentebb egy hivatalos játékleírást is mellékelek. Azt kell hogy mondjam, hogy a Microsoft nagyon eltalálta ezt a játékot. Fél úton van a Transport Tycoon gazdasági ritmusától, a Red Alert harci stílusa között, és meg kell hogy valljam elég életszerű a játék. Na akkor jöjjön a hivatalos leírás. Ha megtetszett szerezd be Te is. Nem mellékesen az alap és a kiegészítős verzió is elérhető Mac Os X alá is.

Az Age of Empires sorozat folyamatosan fejlődik. Sok kritikus úgy találta, hogy az első rész számos területen gyenge, és hogy talán nem érdemelte meg a „Civilization és Warcraft együtt” titulust. A Rise of Rome kiegészítés sok hiányosságot kijavított, és a folytatás, az Age of Kings új mélységet adott a sorozat játékmenetéhez. Most itt a The Conquerors, a legújabb kiegészítés az Age of Empires sorozathoz.

aoe2_conquerors_bemutato_01 aoe2_conquerors_bemutato_02

Az Age of Empires II-ben 13 jól kiegyensúlyozott civilizációt találhatunk, mindegyiket a maga előnyével és hátrányával, hogy mindegyik birodalom egyedi és különböző legyen. A The Conquerors a koreaiakat, a hunokat, az aztékokat, a majákat és a spanyolokat adja a játékhoz. Továbbá minden kultúra kap egy új technológiát, ami tovább élesíti a különbségeket a népek között. Az új nemzetek nagyszerűek, de ami igazán nagy hatással van a játékra, az az egyedi technológiájuk, ami meghatározza hogyan játsszunk velük. Például amikor a spanyolok megtanulják a „felsőbbséget”, akkor a parasztjaik jobban kezdenek harcolni, és tovább életben maradnak a csatákban. Vannak olyan új egységek és technológiák, amikhez szinte mindenki hozzájuthat. Ilyenek a huszárok, akik a legerősebb könnyűlovasságot képezik.

aoe2_conquerors_bemutato_03 aoe2_conquerors_bemutato_04

A The Conquerors-ban olyan valóságos helyeken is játszhatunk, mint Texas, Britannia és Olaszország. Vannak új térképtípusok is, például a nagyon érdekes Nomád típus, amin a játékosok szétszórt helyeken kezdenek. Vannak olyan új térképek is, melyeken a gyalogság lábnyomokat hagy a hóban, a szekerek pedig keréknyomot hagynak maguk után. Az aztékok és maják részére ott van a Yucatan stílus, melyen a birkákat felváltják a pulykák és vad jaguárok portyáznak a dzsungelben. Az új térképtípusokon kívül új játékmódok is vannak: a King of the Hill, melyben egy csoda van térkép közepén és azt kell elfoglalnod, a Wonder Race, melyben csak akkor nyersz ha építesz egy csodát, és a Defend the Wonder, melyben egy csodával kezdesz, amit mindenki le akar rombolni. Végül a csoportos harcban van egy új opció, a „last man standing”, melyben ha a csapatod egyszer nyer, akkor minden szövetségesed az ellenséged lesz.

aoe2_conquerors_bemutato_05 aoe2_conquerors_bemutato_06

A The Conquerors (Hódítók) címet a négy új küldetéssorozatból érthetjük meg: El Cid, Montezuma, Attila a hun és a Hódítók Csatája. Az első háromban a nép vezetőjét testesítjük meg, és az ő ellenségeikkel kell megküzdenünk. El Cid a korrupció ellen küzd Spanyolországban, Montezuma Quetzalcotl visszatérésétől retteg, Attila pedig le akarja rombolni a Római Birodalmat. Ezek hasonlóak az Age of Kings küldetéseihez. Van egy hősöd és különböző feladatokat kell teljesítened, hogy átléphess a következő küldetésre. A Hódítók Csatája azonban más, mivel egyetlen csata kellős közepébe helyez. Olyan ez mint a frankok győzelme a mórok felett Tours-nál és a Bizánci Birodalom török inváziója.

aoe2_conquerors_bemutato_07 aoe2_conquerors_bemutato_08

Nem minden változtatás igazi újítás. Néhány csupán egyszerű javítás a már meglévő architektúrán, amit a kiegyensúlyozottabb játékmenet érdekében alkalmaztak. Néhány régebbi civilizációt teljesen átformáltak, mert vagy túl erős, vagy túl gyenge volt. Párat legyengítettek, például a kínaiakat, akiknek most kevesebb kezdeti fájuk van, míg mások előnyre tettek szert, mint például a gót vadászok, akik most 15-tel több húst tudnak szállítani. A legtöbb egység gyorsabban mozog és néhány erősebb lett. Az ostromló egységek is okosabbak lettek, amik nem tüzelnek automatikusan, ha a saját egységeinket is megsebesítenék ezzel.

aoe2_conquerors_bemutato_09 aoe2_conquerors_bemutato_10

A legfinomabb újítások a legjobbak a The Conquerors-ban. Az Age of Kings-ben a játékosnak mindig újra kellett építenie a farmot, ha kimerült. Ez nagyon érdekes helyzetekhez vezethetett, ha az ember túl elfoglalt volt a harcokban ahhoz, hogy erre figyeljen. Az Ensemble ezt a farm várólista bevezetésével oldotta meg, ami lehetővé teszi, hogy előre kiadjuk az új farmok megépítésére az utasítást. A falusiak is okosabban dolgoznak. Amint befejezik egy bánya építését, azonnal elkezdenek bányászni egy közeli arany vagy kő lelőhelynél. Ugyanez igaz a fűrésztelepre, a malomra és még a városközpontokra is. Ez a két újítás sokkal simábbá teszi a játék gazdasági oldalát, így a játékos olyan dolgokra figyelhet, mint például a korai harci szekerek szétverésére.

age_of_empires_2_gold

Az Age of Empires II olyan jól elkészített játék, hogy nem sokat kellett az Ensemble-nek változtatnia. A Conquerors játékmenete alapvetően ugyanaz, mint az Age of Kings-é. A falusiak épületeket emelnek és nyersanyagokat gyűjtenek. A hadsereg felállításának célja az ellenség megsemmisítése és a birodalmunk megvédése. A technológiákat kifejleszthetjük mindegyik épületnél, hogy előremozdítsuk birodalmunkat a Dark Ages-től a Castle Age-ig és tovább. Mivel a fejlesztőknek nem kellett újra feltalálni a kereket, inkább jóval szórakoztatóvá tették, nagyobb újrajátszási értékkel. Az új civilizációk, kampányok és technológiák a legfigyelemreméltóbbak, de természetesen nem az egyedüli fejlesztések. Felfedeztem azt a bővítést, hogy a falusiak miképp viselkednek a leghasznosabban a kiegészítés szempontjából. Az embereim képesek voltak valamivel intelligensebben dolgozni, így több időt tudtam aggódni azon, hogy hogyan pusztítsam el ezeket a bosszantó ellenségeket. Olyan sok apró fejlődés van, hogy nehéz visszaemlékeznem arra, miképp éltem én ezek nélkül. A multiplayer egy kis doppingot kapott a „last man standing” opción keresztül, amely, amikor aktív, a győzedelmeskedő szövetségeseket egymás ellen fordíthatja. Ezen kívül van egy új véletlen csapat opció, amely találomra mindenkit csapatokba oszt be.

A The Conquerors az egyik legalaposabb kiegészítő napjainkban. Ami a legjobban megfogott, az a kiegészítő tökéletes alapossága. Ahelyett, hogy csupán pár főbb szépítést adtak volna a játékhoz, az Ensemble számos lépéssel előbbre ment azzal, hogy a játék majdnem minden jellemzőjét fejlesztette. Olyan, mintha keresztülmentek volna rajta és mindent megnéztek volna, hogy mit tehetnének jobbá.

Age of Empires II: The Conquerors” bejegyzéshez egy hozzászólás

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük