Régebben írtam a Guns Bros-ról. Minden hibája ellenére egy jó kis játék volt, csak hosszú távon nem hozott túl sok érdekességet. Néhány könnyen bejárható pálya, ahol a jól ismert ellenségek jönnek folyamatosan. A kérdés meddig bírjuk. Nos. Itt a második rész.
Három DÉ
A Guns Bros se akart lemaradni, így jöttek a 3D renderelt alakok, és a három dimenziós, magasággal és mélységgel bíró pályák.
Meg kell, hogy mondjam az első rész kellemesen megrajzolt volt. Ez a 3D dolog meg erősen zavarja a szemem. Fontos megjegyezni, hogy nem 3 dimenziós, speciális szemüveget igénylő, monitorból kijövő dologról beszélek. Csupán az eddigi felülről látható, sík területet bejárható játék három dimenziós megfelelőjéről.
Visszatérve a hatás számomra nem hatott olyan „szépen”. Lehet én vagyok túl igényes, de egy szépen megrajzolt kétdimenziós dolog után a kameranézettel forgolódó erősen kockákat rejtő játék számomra visszalépésnek hatott.
Játékmenet
A játékmenet nem változott sokat. Egy korlátolt pályán kell lőni az ellenségeket, akik folyamatosan jönnek ránk. Viszont, ahogy már említettem vannak kis szigetek. Amiken keresztül tudunk ugrálni. Vagy egy speciális sárga ugró alapot veszünk igénybe, vagy amíg lefele esünk egy fentebbi helyről, abban az esetben lepotyoghatunk egy lentebbi szintre. Természetesen felfele ez nem igaz. Ott fal lesz számunkra ahova beragadhatunk.
Persze ez nagy képernyőn jobban kivehető, mint egy iPhone felületen. Így iPhonen folyton odaragadtam valahova.
Ellenfelek
Az ellenfelek teljesen megváltoztak. Jobban kidolgozott, és szerintem egyedibbek lettek. Viszont készüljünk fel, mert elég vérmesek. Emlékszünk még, hogy az első részben egy lövés volt egy ellenfél? Na ezt itt elfelejthetjük. Ugyanis a játék rendesen pofán vár az első pár tutorial pályát követően.
Plusz szinte minden ellenségnek pajzsa van. Ebből is van három féle. Piros. Kék. Lila. Nem mindegy milyen fegyverrel megyünk rá. Mert a piros pajzsosokat egy olyan fegyver ami csak a kékek ellen jó nem nagyon tudjuk lelőni.
Szóval az ellenfelek nagyon kemények. Végetért a hosszú perceken keresztüli hentelés, illetve pontgyűjtögetés. Itt kemény harc vár ránk.
Fegyverek
A régi arzenálhoz képest kevesebbőj válogathatunk jelenleg. Megint vannak kristályokért, illetve zöldhasúakért vásárolható verziók. Ugyan úgy ahogy a pajzsokból, és kiegészítőkből is. Viszont megjelennek az úgynevezett MOD-ok. Ezek speciális képességeket tesznek elérhetővé, amiket külön aktiválhatunk időnként. Azért időnként, mert használat után várni kell egy keveset, hogy újra feltöltődjenek.
Egyik ilyen kedvenc MOD-om, amikor egy hologramot hagyhatunk magunk mögött, hogy az ellenség arra menjen helyettünk. Közbe mi lőhetjük őket.
Küldetések
Már nem csak ENDLESS mód érhető el, hanem végre valamilyen küldetés sorozat. Persze megint a zárt térben, de legalább valami célt elérve kell öldökölnünk. A cél, hogy minél gyorsabban öljük meg, (ha egyáltalán bírjuk) az ellenséget. Ez végre egy kicsit húzza és motiválja a játékost. Az első részben nagyon hosszú és sokszor unalmassá tudott vállni az öldöklés.
Használható eszközök
Az első részben is lehetett bizonyos felbukkanó erősítéseket használni. Ilyenkor valamilyen szerkezet egy ideig lőtt velünk együtt, ezzel területet nyitva a támadók hadában. Viszont ezek automatikus dolgok voltak. Csak aktiváltuk, és ez tette a dolgát. A második részben viszont megjelennek az általunk is vezethető járművek, mint erősítésért felelős eszközök.
Egy bizonyos ideig benne ülhetünk, és hatalmas tűzerővel kaszabolhatjuk az ellenfeleinket. Ez nagyon jót tett a játékmenetnek.
OSX
A Guns Bros 2 végre OSX-re is elérhető az iOS verzió mellett. És természetesen ingyen. Ezen felül a Game Centernek hála ott folytathatjuk OSX-en ahol iOS-en abbahagytuk és vice versa.
Ez egy nagyon pozitív dolog.
Összegzés
A Guns Bros 2 nekem annyira nem jött be. Nehéz, és a 3D modellekkel teli játék engem nem fogott meg úgy. Az OSX verzió és a küldetések miatt biztos, hogy fogok vele játszani, de az első rész jobban bejött.