Egy önmagát zeneszerzőnek és médiatheoretikusnak tituáló önálló játékfejlesztő egy művészeti projektjének keretén belül egy meglehetősen érdekes, újnak mondható játékfajtát eszelt ki. A Julian Oliver által megalkotott “Second Person Shooter” (“Második személyű lövöldöző”) a klasszikus First Person Shooter (“Első személyű lövöldöző”) típusú játékokhoz hasonlít, de a cselekményt szó szerint teljesen más szögből közelíti meg.

Oliver SPS modelljének lényege, hogy a lövöldözős játékot a játékos nem a FPS-ekben megszokott saját, hanem pont az ellenfele szemszögéből látja illetve éli meg, és ilyen módon kell legyőznie azt. A játék lényege így bizonyos értelemben nem az ellenfél, hanem saját magunk – a szemlélő – lelövése lesz. A játékmenet akkor vesz igazán érdekes fordulatot, ha a játékos kikerül az ellenfelét képező számítógépes bot látóteréből, hiszen ekkor gyakorlatilag “vakon” kell továbbjátszania, amíg újra képernyőre nem kerül.

Secound Person Shooter

Bár a nyílt forrású Blender grafikus könyvtárral készült játék grafikája a klasszikus FPS-ekhez képest meglehetősen primitívnek mondható, a célnak és a koncepció bemutatásának tökéletesen megfelel. A program jelenlegi változatban csak a számítógép által megtestesített ellenfél ellen lehet játszani, de Oliver a játék többjátékos, hálózati üzemmódra történő továbbfejlesztésén is dolgozik, amelyben akár már két hús-vér ember is küzdhet majd egymás ellen a meglehetősen érdekes szemszögből.