Régi játék a Hunters. Még két éve az iPhone 4-em vásárlását követően szedtem le az ingyenes verzióját. Tetszett is meg idegesített is. Most pedig a második rész megjelenésével az első részt teljesen ingyenessé tették. Úgyhogy le is csaptam rá. Mindenek előtt le kell szögeznem, hogy a Hunters az egyik olyan játék, ami igazán fel tud idegesíteni az iOS-en.
Körökre osztott játék
Nem sok ilyen típusú játékkal találkoztam eddig iOS-el, de a Hunters a körökre osztott játékok közé tartozik. Ez azt jelenti, hogy a pályánk kis négyzetekre van felosztva. Minden négyzet egy pozíciót jelöl, ahova bábuinkkal léphetünk. Amikkor mi következünk, akkor a bábukkal léphetünk szabadon. Majd az ellenség jön, mi pedig semmit nem tehetünk, mert akkor ő lép.
Ilyenkor nem hajt minket a tatár, nem kell elhamarkodottan döntést hozni, mert amíg gondolkozunk a lépésen, addig az ellenfél garantáltan abban a pozícióban marad ahol volt. Kicsit talán a sakkra hasonlít.
Mi is ez?
Nincs igazán nagy történetünk. Egy nagy csillaghajó fogja nekünk mindig szimbolizálni a fő menüt. A csillaghajónkkal kell felbérelnünk különböző küldetésekre embereket, akikkel majd végrehajtjuk azt, amit kell. Sikeres küldetés esetén pénzjutalmat (credit) kapunk, amiből tudunk tovább fejlődni. Persze nem minden a pénz. Tapasztalat pontokat is kell szereznünk, és ezáltal fejleszteni az egységünket.
A történet tehát nem tart valahova. Egyszerűen naponta kapunk új feladatokat, és fejleszthetjük a csoportunkat. Természetesen egy napon belül ugyan azt a küldetést többször is megcsinálhatjuk. Egyszerűen csak naponta lesznek teljesen újak.
Feladat típusok
Ahogy említettem, a feladatokat tudunk elvállalni. Ezek több félék is lehetnek. Játszhatunk arra, hogy mindenkit megöljünk, vagy hogy megszerezzünk egy tárgyat és azt egy adott helyre vigyünk. (Ilyenkor is kiirthatunk mindenkit. Viszont ilyenkor nincs jelentősége annak, hogy kik élnek vagy haltak meg. Akkor is nyerünk, ha eljuttattuk a tárgyat a helyére, de épp tűzharcban vagyunk). Ezen túl reaktorként jelölt fix tárgyakat likvidálhatunk, vagy épp ezeket védhetünk meg egy bizonyos mennyiségű körig. Plusz érdekesség, amikor kapunk egy mozgatható mérnököt, akit nemhogy védenünk kell, de még el is kell kísérnünk egy bizonyos helyre.
Minden küldetésnél vannak bónusz pontok. Általában az, hogy egyetlen embert se veszítsünk. Ha ezt betartjuk, akkor még több pontot gyűjthetünk.
Fegyverek és védő öltözet
Több féle fegyverrel szerelhetjük fel embereinket. Ezeket küldetés előtt szabadon cserélgethetünk is. Vannak fegyverek, amik messzire visznek, vannak amik közelre, de nagyobb tűzerővel. Vannak lángszórók, amik több embert is sújthatnak egy sorban. Vannak rakétavetők, amik egy bizonyos körben sebeznek. A legtöbb fegyver viszont egyszerre egy ellenfél ellen vethető be.
Ami talán ennél is fontosabb, hogy milyen védőöltözékkel kombináljuk a fegyvert. Van könnyű, közepes és nehéz páncélzat. A páncélzat értelemszerűen az ellenséges lövések ellen véd. Viszont minél nehezebb védőöltözéket választunk, annál kevesebbet léphetünk azzal az egységgel egy körben.
Így érdemes a feladathoz, a fegyverhez választani védőöltözetet. Ezek után következhet maga a harc!
Harc
Minden pályán van egy előre kijelölt rész (vagy részek), ahova tetszés szerint rakhatjuk le embereinket. Persze az egész pálya sötét lesz, ugyanis csak annyi részt láthatunk be, amennyit maguk az embereink látnak be. Ahogy lépegetünk fedezékből fedezékbe világosodik be a pálya előttünk, és tűnnek fel az ellenségek. Természetesen a már egyszer felderített területek, azután, hogy nem belátható egyik emberünk által sem, újra sötétek lesznek.
Amennyiben egyik emberünk ellenséget lát két dolog történet. Vagy fegyvere hatótávolságába esik, vagy azon kívül. Amennyiben azon belül esik, akkor kis piros alapzat jelenik meg az ellenség alatt. Ez jelzi, hogy lőhetünk rá. Minden lövés persze egy lépésnek számít. Tehát ha utolsó lépéseinket is lövésre áldozzuk, számoljunk vele, hogy nem tudunk fedezékbe vonulni, és könnyen az ellenség lelőhet az ő körében.
Kereskedelem
Harc közben lehet zsákmányolni credit-et, illetve felszerelést is. Ez akkor is a miénk lesz, ha a küldetés nem volt sikeres. Ezekkel, illetve általunk vásárolt régebbi tárgyakkal (amiket épp nem használnak a katonáink) kereskedhetünk. Eladhatjuk, és jobbat vehetünk. Minden tárgynak megvannak a maga paraméterei, és hogy milyen fejeltségtől lehet használni. Vannak olyan fegyverek és védő öltözetek is, amihez először el kell érni egy bizonyos fejlettséget.
Összegzés
A Hunters egy nagyon jó körökre osztott játék. Sajnos nálam sokszor elszakad a cérna, olyan esetekben, amikor valami beláthatatlan helyzetből előkerül még egy ellenséges katona, vagy az utoljára hagyott lövésem is hibát tévesztett. Ezek után pedig tehetetlenül nézni, ahogy az ellenség jön és levadászik, hihetetlen frusztráló tud lenni.
Pont ezek miatt nagyfokú óvatosságot, és stratégiát igényel a játék. Sajnos külön HD verzióban érhető el iPad-re, viszont Androidosok is örülhetnek, mert nekik is elérhető. Mivel most még ingyenes is, ezért mindenkinek csak ajánlani tudom.