A Microsoft és a Time Warner, amely 2001 januárja óta tulajdonosa az America Online-nak, tegnap megerősítették azokat az értesüléseket, miszerint a két cég az MSN és az AOL összeházasítására készül. A két it-óriás több megoldási lehetőséget is felvázolt a fúzióra, így az is elképzelhető, hogy egy új közös cégben olvasztják össze a két szolgáltatást.
A tárgyalások a Microsoft kezdeményezésre történtek, amely internetes fejlesztéseinek homlokterébe a webes keresést állította, stratégiailag hátrébb sorolva internetes üzleti projektjeit és az MSN portál fejlesztését. A döntés az első számú riválissá előlépett Google terjeszkedésének fényében több mint indokolt.
A The New York Times értesülései szerint a Microsoft a közelmúltban megvételre ajánlotta fel az MSN portált és betárcsázós előfizetői üzletágát a Yahoo!-nak és az AOL-nak. Míg a Yahoo! rövid megfontolás után visszadobta az ajánlatot, a Time Warner érdeklődést mutatott az üzlet iránt. A fentieket akkor természetesen egyik cég sem kommentálta.
Ha az összeolvadás lehetséges módjai közül az MSN, az AOL és a Microsoft betárcsázós előfizetői üzletágának egy cégben történő egyesülése valósulna meg, azzal a világ legnagyobb internetes cége jönne létre. Ebben az esetben az új monstrum internetes keresőjét nyilvánvalóan a Microsoft biztosítaná. Ez a kombináció megrázó ütést jelenthetne a Google-nek, amely jelenleg az AOL keresőjét kiszolgálja. Ebben az évben ugyanis a keresőóriás bevételeinek 11 százaléka származott az AOL felületein elhelyezett hirdetésekből – és, hogy nem kis összegekről beszélünk, az könnyen kiszámolható abból, hogy a Google tavalyi árbevétele 3,19 milliárd dollár volt.